Veel bezoekers van uw website hebben vragen of twijfels bij het kopen van een dienst of product. Deze bezoekers willen graag extra informatie of zoeken naar bevestiging. Deze extra informatie of bevestiging willen zij het liefst zo snel mogelijk hebben. Door het uitbesteden van live chat kunt u hierop effectief inspelen.
Veel mensen denken dat zij zelf de live chat op hun website moeten bedienen. Dit is uiteraard een mogelijkheid. Echter biedt live chat uitbesteden ontzettend veel voordelen. Als je graag zou willen weten hoe je jouw live chat kunt uitbesteden dan moet je zeker verder lezen!

Waarom kiezen voor live chat uitbesteden?

Met live chat kunt u de omzet van uw bedrijf flink verhogen. Dit kunt u doen door de bezoekers van uw website te helpen/adviseren bij het aankoopproces. Zo wordt de bezoeker positief beïnvloed tijdens de aankoop.U kunt met het uitbesteden van live chat een voorsprong krijgen op uw concurrentie. Veel bedrijven bieden namelijk tot op heden nog geen live chat functie aan op hun websites. U kunt door het implementeren hiervan een groot concurrentievoordeel krijgen.
Veel bedrijven hebben geen idee wat de onvervulde behoeften van klanten zijn. Door live chat uit te besteden kunnen deze pijnpunten aan het licht kommen. Hier kan dan in de toekomst effectief op worden ingespeeld.Live chat is zeer kostenefficiënt. De interactiekosten liggen ten opzichte van een regulier contact center gemiddeld lager. Dit komt omdat onze live chat operators meerdere chat tegelijk kunnen bemannen.

Kwalitatieve leads door het uitbesteden van live chat

Doordat u via de live chat meer interactie heeft met de bezoekers van uw website kunt u ook een hogere klanttevredenheid verwachten. Deze klanttevredenheid is het resultaat van de verbeterde service die u aan uw bezoekers levert. De chat operators helpen uw bezoekers vragen en beantwoorden als hun vragen. Vervolgens wordt de behoefte van deze klanten in beeld gebracht en of deze in lijn is met uw organisatie. Op deze manier krijgt u doelgroep inzichten waarvoor u zelf geen onderzoek hoeft te doen! Op deze manier hoe u zich enkel bezig te houden met de acquisitie.